با توجه به درخواست تعدادی از مربیان حفظ قرآن کریم، گروه فنی وبلاگ «به روز با قرآن» تصمیم گرفت کارت های امتیاز، مخصوص کلاس های حفظ قرآن را برای اولین بار، طراحی و به رایگان در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهد.

قرآن آموزان وقتی که با آمادگی کامل در کلاس های قرآن آماده میشوند، و به نحو احسن برنامه خود را تحویل میدهند، از گرفتن بازخوردهای تکراری و شفاهی گاه خسته میشوند! و همین میشود موجب از دست دادن انگیزه و دلسردی آنان. 

از این رو بر مربی لازم میشود تا با روش هایی کلاس ها را برای فراگیران جذاب تر کنند! یکی از روش های موثر برگزاری کلاس و پرسش از محفوظات به صورت مسابقه ای میباشد! بدین نحو که قرآن آموزان به 2 گروه تقسیم میشوند، و اعضای گروه یک به یک از هم سوال میپرسند، مربی نیز بعنوان داور، نمره ی اعضای گروه ها را ثبت میکند. بهتر است پرسش سوال ها را به خود فراگیران محول کنیم چرا که جست و جو برای آیاتی که نکات حفظی دارند، به خودیِ خود موجب افزایش تسلط آنها میشود. در نهایت نیز میتوان به گروه برنده، و افرادی که بیشترین پیشرفت را داشته اند کارت امتیاز داد.

کارتهای امتیازی که در ادامه خواهید دید، 1 ، 2 و 5 امتیازی هستند! و در مجموع 6 حدیث در مورد حفظ قرآن روی آنها درج شده است. پیشنهاد میشود مربیان کارتهای امتیاز را روی کاغذهای گلاسه 200 گرمی پرینت بگیرند. هزینه چاپ هر صفحه شامل 18 کارت و در مجموع 40 امتیاز، حدود 2 هزار تومان میباشد که بسیار به صرفه نیز میباشد! سعی کنید مُهر کلاستان را پشت کارتها بزنید و در نهایت نیز با چسب 5 سانتی کارتها را جلد کنید که یک بار مصرف نشوند!!

در یکی از مساجد مشاهده کردیم که استاد محترم، با چند مغازه (لوازم التحریر، ساندویچ! و ... ) هماهنگ کرده بودند که هر کارت امتیاز به اندازه هزار تومان ارزش دارد و فراگیران میتوانستند با کارتهایشان خرید کنند! اردوهای کلاس نیز به جای دریافت هزینه ، با دریافت کارت امتیاز انجام میگرفت! ایده ی خوبیست! و یا میشود کمد جوایز تهیه دید.

 

برای دانلود یک صفحه آچار کارت امتیاز میتوانید اینجا کلیک کنید.(شامل 18 کارت و در مجموع 40 امتیاز)

برای دانلود فایل کارت ها به صورت تکی میتوانید اینجا کلیک کنید.(شامل 6 کارت، هر کارت یک حدیث)

 

هر گونه کپی حتی بدون ذکر منبع بلامانع میباشد!

 

برای ایجاد تغییر در طراحی کارت (درج نام کانون، تغییر چینش امتیازها و ...) میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید (هزینه طراحی 5 تا 25 هزار تومان میباشد و تماما صرف هزینه های یکی از کلاسهای حفظ قرآن میشود!):

09910517038   ذاکری